Thursday, October 16, 2008

Ihsan An-Nuur Iman Bantu Graduan IPT

Ihsan An-Nuur Iman (IHSANI) yang berpusat di Kemaman merupakan sebuah badan NGO yang begitu aktif dalam khidmat kemasyarakatan dan kebajikan dengan menyediakan bantuan keperluan asas kepada golongan miskin khususnya, kini mengorak setapak lagi dengan menyediakan khidmat mencari pekerjaan secara percuma kepada graduan IPT. Ini dilakukan melalui jaringan An-Nuur Iman dengan syarikat-syarikat korporat di seluruh negeri Terengganu.

Menurut Pengarah Bahagian Sumber Manusia An~Nuur Iman, En Razali Mohamad, khidmat ini disediakan setelah mendapati kadar pengangguran yang tinggi hari ini sedikit sebanyak disebabkan oleh kerana banyak majikan yang tidak mengiklankan jawatan kosong di media cetak atau media elektronik. Sebagai contoh sesebuah syarikat mungkin mendapati tidak berbaloi untuk mengiklankan sesuatu jawatan dan kebiasaannya majikan hanya mengharapkan rujukan dari para pekerja syarikat sahaja. Khidmat kami cuba untuk memadankan para graduan dengan peluang kerja yang mungkin wujud di syarikat-syarikat tersebut. Ini menguntungkan kedua-dua belah pihak iaitu majikan dan para graduan.

An-Nuur Iman cuma mengharapkan graduan yang telah berjaya dan juga para majikan akan dapat menyumbang secara ikhlas ke arah usaha An-Nuur Iman meluaskan khidmat kemasyarakatan dan kebajikan di Terengganu khususnya.

Para graduan dan majikan yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh menghubungi An-Nuur Iman di talian 019-9222 070 atau email di ihsan.annuuriman@gmail.com