Thursday, October 16, 2008

IHSANI dan PRIBUMI Jalin Kerjasama.

Ihsan An-Nuur Iman atau IHSANI sebuah badan kebajikan bersama Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia (PRIBUMI) akan menjalinkan usahasama bagi mewujudkan beberapa program kebajikan bagi membantu golongan yg kurang berkemampuan untuk meringankan beban mereka.
Sebagai langkah permulaan PRIBUMI yg berpusat di Kuala Lumpur kini giat mengumpul pakaian baru dan terpakai di kalangan ahli mereka yg masih boleh digunakan untuk disumbangkan kepada golongan miskin yg mana telah dikenal pasti oleh pihak An-Nuur Iman yg kini aktif menjalankan kerja-kerja amal terutama di daerah Kemaman.
Presiden Ihsan An-Nuur Iman, En. Suffiean Sulaiman berkata tujuan kita mengadakan program sebegini bagi menyedarkan masyarakat adalah satu tanggungjawab kita bersama bagi membantu golongan yang memerlukan.
“ Kita tidak seharusnya lupa atau mengabaikan tanggungjawab kita sesama insan, malah dengan adanya program sebegini sekurang-kurang boleh memberi sedikit keceriaan dan seterusnya dapat meringankan beban keluarga terutama dalam situasi ekonomi dan kenaikan harga barang yang tidak menentu. Katanya ketika ditemui di pejabat An-Nuur Iman Daerah Kemaman.
Menurut beliau juga sokongan atau sumbangan yang berterusan kepada golongan ini boleh mengeratkan lagi silatulrahim di antara kita sesama manusia tanpa mengira kaum, agama, bangsa dan yang paling penting ideologi politik.
An-Nuur Iman juga mengalu-alukan sumbangan berupa pakaian baru atau terpakai, barangan keperluan dapur dan juga perabot terpakai untuk diberikan kepada mereka yg kurang berkemampuan dan bernasib baik.
“Manakala Exco PRIBUMI Kawasan Pantai Timur, Razali Mohamad berkata PRIBUMI akan sentiasa berhubung rapat dengan An-Nuur Iman bagi mengenal pasti bentuk bantuan yang dikira relevan dari masa ke semasa bagi mejayakan usaha An-Nuur Iman yang dianggap satu badan kebajikan yang aktif mencari sumber bantuan dan memberi idea kepada syarikat korporat dan individu tertentu khususnya bagi meringankan beban golongan yang kurang berkemampuan ini.
Sebarang maklumat atau pertanyaan, bolehlah menghubungi An-Nuur Iman di talian hotline 019 9222 070 atau email ihsan.annuuriman@gmail.com